Kungen hör inte hemma i grundlagen – inte ens i kortlekar

Olle Nykvist och Jessica Schedvin skriver i Expressen med anledning av föreningens nya kortlek och kvällens lanseringsfest.

I dag skriver våra styrelseledamöter Olle Nykvist och Jessica Schedvin i Expressen med anledning av föreningens nya kortlek och kvällens lanseringsfest.

Läs debattartikeln här!

”Med kortleken vill vi lyfta diskussionen om vem som ska kunna efterträda Carl Gustaf Bernadotte. Vi anser nämligen att det ska råda likhet inför lagen. Kortleken innehåller tolv personer från olika delar av samhället. Det handlar om kända svenskar som har presterat inom såvitt skilda områden som politik, kultur, media, vetenskap eller sport. Genom egna prestationer har de själva nått framgångsrika positioner.”

Dela gärna debattartikeln så att fler kan läsa den! Gör gärna ett inlägg i sociala medier med hashtaggarna #minstatschef och #republikanskkortlek med ditt favoritkort från kortleken. Tagga @RepF på Twitter och @repfse på Instagram.