Republikanska föreningen söker en uppringare

Vi erbjuder nu en projekttjänst med uppgift att ringa upp medlemmar som ännu inte har erlagt årets medlemsavgift.

Republikanska föreningen bildar opinion för att Sverige ska avskaffa monarkin till förmån för ett mer demokratiskt statsskick – republik. Föreningen består av drygt 8 600 medlemmar och leds av en ideellt arbetande styrelse.

Vem är du?
Vi söker dig som vill ringa upp medlemmar med målet att få dem att förnya sitt medlemskap genom att betala in medlemsavgiften.

Du är en positiv och utåtriktad person som har lätt för att prata i telefon och kommunicera via mejl. Du bryr dig om personen på andra sidan. Du har en förmåga av att uttrycka dig trevligt, lugnt och pedagogiskt.

Det är en fördel om du känner till Republikanska föreningen och om du tidigare har varit engagerad i föreningsliv.

Projektuppgifter
• Ringa upp medlemmar enligt ett ringmanus.
• Följa upp samtalen administrativt.
• Sammanställa en slutrapport om hur arbetet gick.

Känns detta projekt rätt för dig?
Tjänsten är en fri visstidsanställning på 80 timmar och med möjlighet att genomföras på hel- eller deltid, upp till 40 timmar / vecka. Tillträde enligt överenskommelse. Vi förutsätter att du delar Republikanska föreningens värderingar.

Mer information lämnas av generalsekreterare Magnus Simonsson på telefon 0768-71 77 22.

Vi tar emot ansökningar löpande. Skicka din ansökan till info@repf.se och skriv ”uppringare” i ämnesraden. Bifoga gärna ett personligt brev och ditt CV.