Inbjudan till Republikanska föreningens kongressdag 2019

Media inbjuds att närvara under kongressdagen den 6 april 2019.

Lördagen den 6 april håller Republikanska föreningen kongress i Stockholm. Media inbjuds att närvara under kongressdagen, som pågår klockan 10:00-17:00 och äger rum i ABF-huset på Sveavägen 41 i Stockholm. Anmäl gärna närvaro i förväg till generalsekreterare Magnus Simonsson.

Kongressdagens program
10:00-12:00 Workshops
12:00-12:30 Lunch
12:30-13:30 Föredrag
13:30-17:00 Kongress

Klockan 12:30, precis innan föredraget inleds, kommer utmärkelsen Årets republikan att delas ut.

Föredraget hålls av före detta statssekreteraren och VD:n för Riksteatern Thomas Lyrevik, som berättar om sin bok ”Den kungliga kleptokratin”. I den nyligen utkomna boken beskriver han detaljerat och initierat hur kungafamiljen berikat sig och hur de använder den svenska staten som privat kassakista. De har med hjälp av manipulation och korruption byggt upp en mångmiljardförmögenhet.

Själva kongressförhandlingarna inleds klockan 13:30. I år väntas den stora debatten bli om föreningen ska ta ställning i frågan om den kommande republikens konstitutionella utformning. Dessutom ska Republikanska föreningen välja en ny ordförande och en ny styrelse.

För mer information om kongressen: www.republikanskaforeningen.se/kongress-2019/

Kontaktperson:
Magnus Simonsson, generalsekreterare för Republikanska föreningen