Donera

Bidra efter förmåga och stärk föreningens kapacitet att höras och synas!

Bli månadsgivare

Många av våra medlemmar vill stötta föreningen genom att skänka pengar varje månad. Klicka här för att läsa mer och för att själv bli månadsgivare.

Skänk ett bidrag via Swish

Du kan skänka en gåva till Republikanska föreningen med Swish.

Gör så här:
1. Ange 123 319 84 05 som mottagare.
2. Fyll i 100 kr, 200 kr eller 500 kr (eller annat valfritt belopp)
3. Välj “Betala”.

Genom att swisha en gåva till oss godkänner du att Republikanska föreningen får kontakta dig.

Läs mer om hur du kommer igång med Swish.

Skänk ett bidrag via plusgiro

Du kan också alltid stödja föreningens arbete genom att betala till plusgiro 114 96 91-6.

Vill du skänka en större summa pengar, eller ha hjälp med att till exempel testamentera pengar till Republikanska föreningen? Kontakta föreningens generalsekreterare på magnus.simonsson@repf.se eller 0768-71 77 22.

Hur stödjer jag ett specifikt ändamål?

Om du vill ge pengar till ett specifikt ändamål behöver du skriva vilket ändamål i meddelandefältet när du swishar eller skickar pengar till plusgirokontot.

Du kan just nu välja mellan dessa ändamål:

Rapport om monarkins kostnader 2019
De offentliga kostnaderna för monarkin är mycket högre än bara utgiften för apanaget: det ska anordnas parader, kungen ska bjudas på middagar, förmånliga arrenden etc. Under 2018 tog Republikanska föreningen tagit fram en rapport om monarkins verkliga kostnader och nu pågår arbetet med en ny rapport. Genom att skriva “Granskning kostnader” som meddelande är du med och sponsrar tryckningen av den färdiga rapporten 2019.

Kampanj
Republikanska föreningen har många idéer, men en begränsad budget. Genom att skriva ”Kampanj” som meddelande är du med och möjliggör ytterligare en utåtriktad kampanj under 2019. Det kan handla om att ta fram en film, organisera en namninsamling, sätta upp en kampanjsajt på nätet eller något helt annat.

Avslutade insamlingar

Republikansk julklapp till riksdagens ledamöter (2018)
Många medlemmar och sympatisörer samlade in pengar för att ge riksdagens ledamöter en bok om statsskicket i julklapp.

Almedalsveckan (2018)
Republikanska föreningen var på plats även under Almedalsveckan 2018 tack vare gåvor från medlemmar och sympatisörer.

Monarkins kostnader (2018)
Rapporten monarkins kostnader trycktes upp med hjälp av en insamling. Rapporten delades ut till alla riksdagsledamöter och under Almedalsveckan.

Almedalsveckan (2017)
Tillsammans ordnade vi en stor kampanj under Almedalsveckan.

Bokprojekt (2016)
230 supporters samlade in 91 000 kronor till en ny bok om statsskicket.

Annonser (2016)
290 supporters samlade in 77 000 kronor till tidningsannonser i DN och Expressen i samband med prins Oscars födelse.