Donera

Bidra efter förmåga och stärk föreningens kapacitet att höras och synas!

Skänk ett bidrag via Swish

Du kan skänka en gåva till Republikanska föreningen med Swish.

Gör så här:
1. Ange 123 319 840 5 som mottagare.
2. Fyll i 100 kr, 200 kr eller 500 kr (eller annat valfritt belopp)
3. Välj “Betala”.

Genom att swisha en gåva till oss godkänner du att Republikanska föreningen får kontakta dig.

Läs mer om hur du kommer igång med Swish.

Skänk ett bidrag via plusgiro

Du kan också alltid stödja föreningens arbete genom att betala till plusgiro 114 96 91-6.

Vill du skänka en större summa pengar, eller ha hjälp med att till exempel testamentera pengar till Republikanska föreningen? Kontakta föreningens generalsekreterare på magnus.simonsson@repf.se eller 0768-71 77 22.

Hur stödjer jag ett specifikt ändamål?

Om du vill ge pengar till ett specifikt ändamål behöver du skriva vilket ändamål i meddelandefältet när du swishar eller skickar pengar till plusgirokontot.

Du kan just nu välja mellan dessa ändamål:

Almedalen 2017
Republikfrågan måste hållas levande som politisk fråga. Ett bra ställe att göra det är i Almedalen. Genom att skriva ”Almedalen” som meddelande är du med och sponsrar att Republikanska föreningen kan vara representerat under Almedalsveckan 2017.

Granskning av kungafamiljens nätverk
Kungen utövar stor informell makt, både genom företagsägande och kontakter bland makthavare inom politik, näringsliv och kultursektorn. De som uttalar stöd för monarkin är ofta personer som blivit eller förväntar sig att bli personligt gynnade av kungen. Republikanska föreningen kommer under 2017 att inleda en granskning av kungafamiljens nätverk. Genom att skriva “Granskning nätverk” som meddelande är du med och sponsrar det arbetet.

Rapport om monarkins kostnader
De offentliga kostnaderna för monarkin är mycket högre än bara utgiften för apanaget: det ska anordnas parader, kungen ska bjudas på middagar, förmånliga arrenden etc. Under 2017 arbetar Republikanska föreningen med att inventera monarkins totala kostnader. Genom att skriva “Granskning kostnader” som meddelande är du med och sponsrar det arbetet och tryckningen av den färdiga rapporten.

Kampanj
Republikanska föreningen har många idéer, men en begränsad budget. Genom att skriva ”Kampanj” som meddelande är du med och möjliggör ytterligare en utåtriktad kampanj under 2017. Det kan handla om att ta fram en film, organisera en namninsamling, sätta upp en kampanjsajt på nätet eller något helt annat.

Avslutade insamlingar

Bokprojekt (2016)
230 supporters samlade in 91 000 kronor till en ny bok om statsskicket.
Annonser (2016)
290 supporters samlade in 77 000 kronor till tidningsannonser i DN och Expressen i samband med prins Oscars födelse.